Zadaj pytanie

Wprowadzam interesującą opcję :)

foto: www.cyclesportmag.com
Jeśli masz jakieś krótkie pytanie dotyczące treningu, sprzętu, diety i wszelkich innych kwestii związanych z kolarstwem szosowym zamieść je w komentarzu poniżej.
Postaram się na nie jak najszybciej odpowiedzieć.
Dzięki temu może powstać całkiem fajna baza pytań wyjaśniających wiele zawiłych kwestii związanych z naszą pasją.

Pytania z komentarzy będę zamieszczał potem już w poście, aby było czytelniej dla wszystkich.

To jakie masz pytanie ?

1. Jak dobrać długość ramienia korby
Jest to temat dość obszerny i ciężko dać szybką i konkretną odpowiedź.
Ogólnie zaleca się dobierać długość korb relatywnie do wzrostu zawodnika, od wielu lat zalecenia są mniej więcej takie:
> wzrost do 175cm - korba 170
> 175-180cm - korba 172,5
> powyżej 180cm - korba 175
Jeszcze lepszym i dokładniejszym rozwiązaniem jest dopasowanie do długości nogi.
Natomiast ostatnio bardziej popularne staje się dopasowanie według indywidualnych potrzeb. Sprinterzy wolą krótkie korby, bo łatwiej je rozkręcić. Do jazdy po górach z kolei często wybiera się korby 175, które pozwalają mniej zmęczyć mięśnie.
Moim zdaniem najbardziej optymalne są korby 172,5 i takich sam używam. Niedługo pojawi się post na ten temat, bo jak pisałem jest on trochę bardziej złożony i warto bardziej zagłębić się w temat.


----------------------------------------------------------------------------------------------

2. Charakterystyka kół szosowych najlepszy stosunek jakości do ceny.
Wybór odpowiednich kół to temat rzeka. Trzeba pamiętać, że kupując jakiekolwiek koła fabryczne kupujemy sprzęt, który z założenia może wytrzymać ciężar kolarza około 90kg. Jeśli ktoś waży np. 60-65 kg to nie musi mieć aż tak pancernych kół. I dlatego ja zawsze polecam złożenie własnych kół z dostępnych na rynku komponentów. Oczywiście nie samemu, a przez odpowiedniego fachowca - jak coś mogę dać namiar :) Tutaj naprawdę można złożyć wytrzymałe i lekkie koła w dużo lepszej cenie niż markowe.
Za tego typu rozwiązaniem przemawia również łatwość serwisowania takich kół, jak bardzo to jest ważne przekonał się już nie jeden posiadacz wyższych modeli kół Mavica.


-----------------------------------------------------------------------------------

3. Czy robiąc ćwiczenia na siłowni staramy się robić więcej powtórzeń ale tylko z jednym ćwiczeniem na każdą partię mięśni nóg, czy robimy kilka ćwiczeń na każdą z nich?
Moim zdaniem zdecydowanie lepsze jest łączenie kilku ćwiczeń. Pracujemy głównie nad wytrzymałością siłową, a wtedy trzeba wykonywać więcej ćwiczeń z mniejszym ciężarem. Łączenie kilku dobrze dobranych ćwiczeń bardziej rozwija partie mięśniowe niż monotonia.
Najlepszym rozwiązaniem jest tutaj trening obwodowy, a jeszcze lepszym łączenie siłowni oraz trenażera.



-----------------------------------------------------------------------------------

4. Robiąc trening siły na trenażerze nie posiadając pomiaru mocy, nie zwracamy uwagi na puls czy staramy się ćwiczenie wykonywać pod progiem AT?
Najlepsze rozwiązanie to pomiar mocy, w zasadzie tylko to zapewni nam 100% dokładności wykonanego treningu. Jeśli jednak go nie posiadamy, to musimy słuchać organizmu. Ślepe patrzenie na puls może nam bardzo mocno zafałszować rzeczywistość, szczególnie tyczy się to właśnie trenażera (podczas treningu puls liniowo rośnie bez zwiększania obciążenia, związane jest to z zamkniętym obiegiem powietrza i wzrostem temperatury).
Najlepiej zrobić to tak, że jak jesteśmy wypoczęci, po krótkiej rozgrzewce według pulsu dokręcić do progu AT i zapisać sobie na jakim przełożeniu wtedy kręcimy, z jaką kadencją i szybkością. Przy następnych powtórzeniach nie patrząc już na puls trzymać te same wartości.


-----------------------------------------------------------------------------------

5. Jakie są najlepsze domowe sposoby na regenerację po treningu, nie biorąc pod uwagę sztucznej suplementacji?
Jeśli nie bierzemy pod uwagę żadnej suplementacji i chodzi o środki dostępne w domu, to przede wszystkim:
- sen (przede wszystkim odpowiednia długość snu w nocy, ale też jego jakość, czyli najlepiej 8h ciągłego snu), ale też krótkie drzemki w ciągu dnia i po treningu - jeśli organizm się tego domaga nie ma co z tym walczyć
- automasaż
- prysznic (kilka minut na obolałe partie mięśniowe, zaczynamy od chłodnego i kończymy na ciepłym, najlepiej duże ciśnienie)
- kąpiele (ciepła woda bliska temperaturze ciała w różnego rodzaju solach, warto uzupełnić to masowaniem mięśni)
- okłady zimne oraz ciepłe (polecam specjalne żele do nabycia np. w aptece, które można zamrozić lub odpowiednio ogrzać i następnie przyłożyć na obolałe miejsca)
- po prostu odpoczynek od razu po treningu (warto się położyć, nogi trzymać lekko uniesione i poczytać sobie np. książkę - relaks psychiczny też jest niezwykle istotny)
- posiłek regeneracyjny o przewadze węglowodanów (najlepiej do 30 minut po treningu)
- posiłek bogaty w białko (godzinę po treningu)
To tak na szybko, ale o regeneracji będzie odpowiedni artykuł, bo to niezwykle istotna kwestia.


-----------------------------------------------------------------------------------

Jak należy ustawić bloki szosowe aby było wygodnie i sobie nie zaszkodzić?
Przede wszystkim każdy z nas ma inną budowę ciała, więc nie ma jednego sposobu na ustawienie bloków, które byłoby optymalne dla każdego. Przy złym ustawieniu najbardziej może to zaszkodzić kolanom (sam to przechodziłem) więc skupimy się na tym aspekcie.
Stopy muszą być tak ułożone na pedale, aby kolana pracowały prosto, wszelkie dodatkowe skręty kolan na stałe spowodują bóle podczas i po treningu.
Ja zawsze zachęcam do sesji z fizjoterapeutą, który oceni zakres ruchu naszych stawów i na pewno powie Ci jak powinna być dokładnie ułożona stopa, aby kolano pracowało właściwie. Oceni też inne mięśnie/stawy i powie co i jak. Jeszcze lepsze rozwiązanie to Bike Fitting, ale to już są konkretne koszty...


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ile powinny trwać cykle siły i ile treningów najlepiej w trakcie nich wykonać?
Tutaj znaczenie ma również postawiony cel, ale zazwyczaj typowy kolarski trening siły zimą robi się w dwóch cyklach: pierwszy dłuższy, drugi krótszy (np. 4 oraz 3 tygodnie), między nimi tydzień regeneracyjny. Treningów typowo siłowych wykonuje się wtedy 2 w tygodniu, pamiętając również o wytrzymałości (np. w weekendy).

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Z jakim luzem bloki szosowe polecasz na początek i dlaczego?
Zastanawiam się nad trzema opcjami: 4,5 i 6 oraz 9 stopni

Na początek zdecydowanie polecam 4,5 stopnia, 6 i 9 w mojej opinii to za duży luz, poza tym w miarę zużywania bloków ten luz będzie się delikatnie zwiększał. Ja obecnie mam 0 stopni ale tego rodzaju bloki polecam tylko po dokładnym ustawieniu (najlepiej na bikefittingu), bo można sobie zrobić krzywdę z kolanami (aczkolwiek takie bloki najlepiej przenoszą całą wydatkowaną moc w pedały i muszę stwierdzić, że faktycznie jest duża różnica między 4,5, a 0 st).

-----------------------------------------------------------------------------------


Wiem, że jest jeszcze stosunkowo wcześnie na to pytanie ale mimo wszystko już zadam. Chodzi mi o okres roztrenowania. Załóżmy, że z końcem października zakończę sezon. Jak takowe roztrenowanie powinno wyglądać i ile powinno trwać? Czy bezpośrednio po jego zakończeniu rozpoczyna się przygotowanie do kolejnego sezonu, tj. treningi siłowe?
Widać, już każdy powoli myśli o roztrenowaniu :)
Generalnie mam zamiar zrobić o tym artykuł, bo to ważna sprawa i tak jak piszesz zbliża się niemiłosiernie ten okres w sezonie, kiedy nie ma już startów i trzeba "zwolnić silnik".
Na szybko odpowiem, że czas roztrenowania to indywidualna sprawa w zależności od tego jaki miał ktoś sezon, ilość treningów oraz startów.
Najpierw robi się serię treningów bardzo spokojnych, potem najlepiej całkiem wolne od roweru żeby odpoczęła również głowa.
Po takim czasie nie można też od razu robić treningów siłowych tylko najpierw spokojnie wprowadzić organizm z powrotem na wyższe obroty.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Czy mógłbyś podać namiar kto w Poznaniu lub okolicach składa w miare dobre kółka w rozsądnej cenie ? 
Ostatnio składanie kół przeżywa rozkwit i tak jak kiedyś był problem ze znalezieniem serwisu który to zrobi, tak teraz mamy urodzaj.
Ja składałem koło w Cykloturze i byłem zawiedziony - dostałem opaskę na obręcz na której było napisane wyraźnie (don't use for race rims), efekt był taki że złapałem całą mase kapci zanim się skapnąłem o co chodzi.
Znajomy składał z kolei w FogtBikes i też nie polecam, piasta z tyłu się nie kręciła i źle poskładana kaseta.
Jak chcesz to mogę dać namiar na znajomego który ma wszelki potrzebny sprzęt do składania i mierzenia naciągu szprych i robi to po kosztach w domowym zaciszu ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jakie są twoje subiektywne odczucia różnic pomiędzy jazdą na szytce a oponie wiadomo że pod szytke obręcz lżejsza a jak z oporami toczenia rzeczywiście taka różnica? 
To jest temat rzeka - i to taka dłuuuuuga rzeka. W zasadzie planuję zrobić o tym artykuł ale to może mieć format małej książki. Na szybko - szytki polecam na wyścigi (przy czym warto zwrócić uwagę na stan asfaltu), opony na treningi. Faktycznie szytka lepiej "niesie", przy duzych prędkościach są to bardzo wyczuwalne różnice, jak jeszcze masz wysoki stożek to już w ogóle bajka.

35 komentarzy:

  1. Pytania są 2 i dotyczą sprzętu:

    1. Jak dobrać długość ramienia korby.

    2. Charakterystyka kół szosowych najlepszy stosunek jakości do ceny.

    Pozdrawiam,

    MY

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    mam pytania odnośnie treningu siły zimą.

    1. Czy robiąc ćwiczenia na siłowni staramy się robić więcej powtórzeń ale tylko z jednym ćwiczeniem na każdą partię mięśni nóg, czy robimy kilka ćwiczeń na każdą z nich?

    2. Robiąc trening siły na trenażerze nie posiadając pomiaru mocy, nie zawracamy uwagi na puls czy staramy się cwiczenie wykonywac pod progiem AT?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Mikołaj,

    Czy i jaki rodzaj suplementów stosujesz? Samemu ograniczałem się dotychczas do białka serwatkowego potreningowo, ale przed paroma miesiącami przeszedłem na "koryto" wegetariańskie i pod wpływem lektury kilku badań zdecydowałem się na zbilansowanie tej diety aminokwasami BCAA i kreatyną w minimalnych ilościach. Joe Friel w "The Cyclist's Training Bible" proponuje skądinąd te same środki jako suplementację sportową (oczywiście w odpowiednio większych dawkach), ale nie poświęca zagadnieniu zbyt wiele miejsca.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamierzam zrobić osobne tematy opisujące konkretne suplementy, ale tak na szybko co można stosować: białko, BCAA, Beta Alanina, Kreatyna (najlepiej jabłczan), glutamina, no i oczywiście witaminy z grupy B oraz C i magnez.
    Wszystko też zależy na co ukierunkowany jest w tej chwili Twój trening :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie są najlepsze domowe sposoby na regenerację po treningu, nie biorąc pod uwagę sztucznej suplementacji?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak należy ustawić bloki szosowe aby było wygodnie i sobie nie zaszkodzić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,

    z Twojego doświadczenia ile powinny trwać cykle siły i ile treningów najlepiej w trakcie nich wykonać?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam napisalbys cos o diecie co jesz w dni treningowe co w nietreningowe co jesc przed treningiem jezeli nie mozna zjesc sniadania a pozniej posilku przedtreningowego tylko sniadanie pelni role tego drugiego. I cos o suplemacji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Super stronka, gratulacje!

    Może napisałbyś coś o pożywianiu się podczas wyścigów czy długiej jazdy. Ja mam osobiście taki problem, że po dwóch godzinach jazdy, mimo tego, że regularnie piję wodę+isotoniki i dojadam (banany, żelki albo coś słodkiego) czuję się mocno wyczerpany a przy próbie mocniejszego deptania na finiszu odczuwam ukucia w mięśniach czworogłowych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej Mikołaj !

    Mam pytanie :) Z jakim luzem bloki szosowe polecasz na początek i dlaczego?
    Zastanawiam się nad trzema opcjami: 4,5 i 6 oraz 9 stopni.

    pozdrawiam Piotr

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj.
    Czy możesz napisać kilka wskazówek n/t pozycji na rowerze podczas pokonywania zakrętu na zjeździe? Czy odchylać kolano do wewnętrznej, czy przy wyjściu z zakrętu przesunąć ciężar ciała z tyłu do przodu? Wszystkie cenne wskazówki mile widziane.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Mikołaj. Czy w najbliższym czasie można umówić się z Tobą i Twoimi znajomymi na ustawkę w Poznaniu lub okolicach?

    OdpowiedzUsuń
  13. No jasne, jeździmy z reguły w niedziele z Ronda Obornickiego o 10:00, ja pewnie najbliżej będę dopiero 11.08 bo mam po drodze wyścigi...

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam,
    przeczytałem już prawie cały twój blog, łącznie z opisem każdego dnia treningowego na bikestats.pl i jestem pod wielkim wrażeniem. Pytanie mam na temat przygotowań do sezonu. Jestem początkującym "kolarzem" i chciałbym przygotować jakaś formę na przyszły sezon (wziąć udział w jakimś wyścigu). W takim wypadku czy do okresu zimowego mam robić tylko bazę i dopiero potem zacząć wprowadzać inne treningi czy już teraz robić coś innego poza bazą? Dodam tylko że do tej zimy mam zamiar schudnąć około 8 kg bo teraz przy w wzroście 183 ważę 88 kg.

    OdpowiedzUsuń
  15. Spokojnie możesz robić zróżnicowane treningi. I tak zimą będzie trzeba zrobić cały cykl.
    Baza niech będzie priorytetowa ale możesz już uczyć organizm wchodzenia na obciążenie powyżej progu - to potem tylko zaprocentuje.

    I dzięki że czytasz bloga tak skrupulatnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za szybka odpowiedź (rozumiem, że jesteś już po treningu przed TdP). Tak jak pisałeś będę musiał wprowadzić sobie urozmaicenie w treningi - czyli mogę sobie trochę mocniej po moich lokalnych górach pojeździć ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cześc
    Wiem, że jest jeszcze stosunkowo wcześnie na to pytanie ale mimo wszystko już zadam. Chodzi mi o okres roztrenowania. Załóżmy, że z końcem października zakończę sezon. Jak takowe roztrenowanie powinno wyglądać i ile powinno trwać? Czy bezpośrednio po jego zakończeniu rozpoczyna się przygotowanie do kolejnego sezonu, tj. treningi siłowe??

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobre pytanie, odpowiedź już w artykule :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za odpowiedź i oczywiście będę czekać z niecierpliwością na jej rozwinięcie w artykule. Jednak po tym pytaniu nasuwa mi się już kolejne. Widziałam, że ktoś też już pytał o coś podobnego ale chodzi mi o bardziej szczegółową odpowiedź :)
    Pytanie o zimowy trening siłowy. Wcześniej napisałeś, że zimą skupiamy się na wytrzymałości siłowej, tzn, że w ogóle nie robimy treningu typowo siłowego? (mało pow x duży ciężar), czy dobrze zrozumiałam? Jeśli chodzi o trenażer to jak powinien wyglądać taki trening wytrzymałości siłowej?
    I ostatnie czy urozmaicenie treningu np. kilkogodzinnym treningiem na nartach biegowych (płaska trasa, czyli bardziej trening wytrzymałości) w tym okresie jest wskazane, bo nie wiem czy dobrze rozumiem, że mam skupić się tylko i wyłącznie na sile czy też nie. Przepraszam, że takie długie wyszło,w końcu miały być krótkie pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zależy jakie mamy priorytety, jeśli ktoś chce być sprinterem albo np. celem jest zwiększenie masy mięśniowej to oczywiście trzeba najpierw zrobić typową siłę na siłowni. Dla kolarstwa lepsza jest wytrzymałość siłowa, jak już ktoś chce roić siłę to zazwyczaj trenuje się to w okresie grudzień/styczeń.

    Nawet jeśli akurat mamy w kalendarzu cykl siłowy to nie możemy całkiem zaniedbać wytrzymałości, dlatego narty biegowe są dla kolarzy doskonałe na uzupełnienie treningów.
    Wtedy w tygodniu robi się siłę/wytrzymałość siłową a w weekend można robić tlenowe treningi na nartach biegowych w terenie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam
    Czy mógłbyś podać namiar kto w Poznaniu lub okolicach składa w miare dobre kółka w rozsądnej cenie i drugie pytanko jakie są twoje subiektywne odczucia różnic pomiędzy jazdą na szytce a oponie wiadomo że pod szytke obręcz lżejsza a jak z oporami toczenia rzeczywiście taka różnica? Gratuluje bloga i strony gdzie tematem przewodnim nie jest to które skarpetki są bardziej pro

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepraszam za zwłokę, już wrzuciłem kolejne pytania i odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cześć,

    Jakiś czas temu pisałeś trochę o europejskich wyścigach dla amatorów. Na blogu pojawił się także wpis o tryptyku w Dolomitach. Zorganizowanie wyjazdu w Polsce nie stanowi problemu, jednak wyjazd za granice już jest pewnym wyzwaniem. Może napiszesz jak to dobrze wszystko załatwić logistycznie (np. zakwaterowanie), o jakich kosztach jest mowa, oraz w jakie miejsca celować na wyjazd.

    OdpowiedzUsuń
  24. Hej. Mam pytanko jak ulozyc krotki 3 dniowy blog treningowy w gorach? Szykuje sie do podjechania w drugiej polowiej sierpnia podjazdu pod sv Jure. Trenuje wg planu Friela, jestem w fazie rozbudowy, baze mam za soba, choc na moje oko brakowalo tam troche wytrzymalosci silowej, ktorej na pewno bede potrzebowac na 23km podjezdzie. Z gory dzieki za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam
    Ostatnio mam problem często na treningach doprowadzeniem się do właściwego tętna podczas treningów szczególnie podczas interwałów (próg tlenowy, VOmax) jakie mogą być potencjalne przyczyny takiego stanu rzeczy ?

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, jak powinno wygląd przygotowanie do sezonu szosowego, np. pierwszy start w czerwcu. Zimą robimy objętość/siłę? jak często jeździmy w zimie? jaki trening stosować w poszczególnych miesiącach? czy jest sens w ogóle jeździć w zimie, czy lepiej zacząć na siłowni i wprowadzić treningi na zewnątrz, np. w lutym?

    OdpowiedzUsuń
  27. Cześć, na wstępie gratuluje wyników i ciekawego bloga. Wiem, że temat ten został już poruszony przez Ciebie ale mam pytanie odnośnie stref treningowych. Od ok. 1,5 roku trenuję posługując się wyliczeniami Friela ale w ostatnich miesiącach zauważyłem że moje tętno się obniżyło przy takiej samej intensywności jazdy i muszę dosyć mocno kręcić żeby w ogóle "wejść" w 2 strefę. Po treningu widzę, że np. z planowo 2,5 h treningu w tlenie, 1,5 h przebywam w 1 strefie. Czy polecałbyś zmianę metody na np. Coogana? Dodam, że nie jestem przetrenowany i staram się wykonywać urozmaicone treningi (interwały, podjazdy, mtb, ...)

    OdpowiedzUsuń
  28. Siema
    Mógłbyś napisać krótki post na blogu o licencji lub jej braku. Co daje, co zabiera, z czym to się je. Mija mi właśnie 3 rok na szosie, pierwszy przebimbałem (czysta jazda dla przyjemności bez ładu i składu), w zeszłym roku już trochę potrenowałem i się pościgałem (komercja jak np. Velo Toruń jak i "lepsze" wyścigi Tor Poznań, Karkonoski Klasyk) na ten rok już mam spore plany (trener + pomiar mocy) w kalendarzu startów mam głównie wyścigi bez licencji jednak wpadło mi w oko parę fajnych gdzie licencja jest wymagana. Jak to rozegrać ?
    Z góry dzięki za odpowiedź,

    Pozdrawiam
    Filip !

    OdpowiedzUsuń
  29. Hej :) A ja mam pytanie na temat białka, a dokładnie chodzi mi o stosowanie białka serwatkowego.
    Jakie najlepiej kupić, by było w miarę zdrowe, nie powodowało zbyt dużego rozrostu mięśni i działało odchudzająco. Może coś innego niż serwatkowe bo wiem, że są też sojowe, izolaty, koncentraty itd. Może Ty jakieś stosujesz ? :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  30. Cześć! Gratuluję fajnej, ciekawej strony i dobrego pomysłu z pytaniami :) Moje pytanie dotyczy zwiększania/ treningu prędkości (mam na myśli pr. średnią). Jak efektywnie podnosić tą prędkość (zapewne to kolejny temat- rzeka), ale chodzi mi o pierwsze, podstawowe wskazówki, gdyż jestem początkujący i dla mnie ideałem byłaby średnia ok. 30 km/h. Sprawy sprzętowe mam raczej opanowane (rower, buty, opony), natomiast na co kłaść nacisk w treningu, aby z czasem przejść np. z 25 na 30 średnia? Czy to w ogóle realne dla amatora jeździć np. z V 40 km/h po płaskim? Z góry dzięki, pozdrawiam! Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  31. Porównywaliście kiedyś wskazania licznika i stravy jeśli chodzi o dzienne przewyższenia? Mi zawsze i wciąż strava od lat pokazuje nawet 30% więcej niż VDO MC 2.0 wl.
    Dla porównania wskazania dystansu nie budzą wątpliwości, różnice pomijalne, <1%.
    Macie podobne odczyty? Od lat zastanawiam się komu wierzyć- licznikowi czy stravie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Strava zdecydowanie zawsze zawyża przewyższenia. Ktoś kto wrzucił plik z górskiej trasy z telefonu, gdzie była włączona strava ma dużo wyższe wartości niż ktoś kto wrzucił na Strave plik z Garmina - sprawdzone, tak niestety jest. Z czego to wynika - ciężko powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  33. T.B
    WITAM !
    Zapytam o koła na obręczach Kinlin TB-20, opisanych przez Ciebie , ważę 74,kg. obecnie mam fulcrum 5 i opony conti 4000 , czy warto zamawiać opisane koła i zacząć przygodę z szytkami , podobnie jak opisałeś też często zjeżdżam krętymi zjazdami ( Tatry, Spisz, B. Sadecki) mieszkam w okolicy Krynicy. ps czy w granicy 3000zł. są jakieś inne alternatywy dotyczące kół na podjazdy ? pozdrawiam T.B

    OdpowiedzUsuń
  34. Tomasz, jak najbardziej z Twoją wagą nie będzie problemów z kołami na obręczach KinLin. Ja jestem z nich bardzo zadowolony i szczerze polecam. W kwocie 3000zł masz też już sporo innych opcji. Składanie kół ma ta przewagę, że wychodzi tanio i można zrobić kółka typowo pod siebie. Moja najprostsza rada - odezwij się bezpośrednio do Dandyhorse Store. Możesz się na mnie powołać, powiedz czego oczekujesz od kół, jaki masz budżet, wagę itd. Gwarantuje, że dostaniesz rzeczową odpowiedź i fajne, gotowe propozycje.

    OdpowiedzUsuń